انتخابات

فرآیند ثبت‌نام دانش‌­آموزان پایه­ دهم پس از صدور نمون برگ هدایت تحصیلی از ۱۸ تیر آغاز می‌شود

امروز؛ آخرین مهلت ثبت نمرات دانش‌آموزان پایه نهم در سیدا

امتحانات سراسری پایه نهم از تاریخ ۶ خرداد آغاز و تا ۲۷ خرداد ادامه داشت. این آزمون‌ها در مدارس برگزار و امتحانات توسط دبیران در مدارس تصحیح شد و امروز مهلت ثبت نمرات دانش‌آموزان توسط مدیران مدارس در سامانه سیدا به پایان می‌رسد.

پس از ثبت نمرات تمامی دانش‌آموزان، فرم هدایت تحصیلی برای آنان تکمیل و به مدارس ارسال خواهد شد.

امسال، امتحانات نهایی دانش‌آموزان به دو صورت سراسری استانی و همزمان کشوری برگزار شد. ۱ میلیون و ۲۱۰ هزار دانش‌آموز پایه نهمی که در سال آخر متوسطه اول هستند، در این آزمون‌ها شرکت داشتند.

دروس املا، عربی، مطالعات‌ اجتماعی، پیام‌های آسمانی، نگارش، آمادگی دفاعی و زبان انگلیسی به‌صورت هماهنگ استانی در ۳۲ استان کشور برگزار شد. همچنین سه درس پایه در این مقطع تحصیلی که علوم، ریاضی و فارسی هستند به صورت سراسری برگزار شد.

همچنین بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان در آزمون‌های رغبت و توانایی که در زیر مجموعه‌ اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش است، شرکت کرده و با بارگذاری نمرات امتحانی، هدایت تحصیلی آنان تکمیل خواهد شد.

فرآیند ثبت‌نام دانش‌­آموزان پایه­ دهم رشته­‌ها و شاخه­‌های مختلف تحصیلی دوره دوم متوسطه، پس از صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی پایه نهم، برای افراد دارای اولویت (الف) از ۱۸ تیرماه آغاز و تا ۴ مرداد ‌انجام خواهد شد. سپس از تاریخ ۶ مرداد دانش‌­آموزان با اولویت (ب) می‌­توانند برای ثبت‌نام در رشته مورد تقاضا به مدارس مراجعه کنند.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.